Servis a podpora

Yard management system

Yard management system QTIR Vám umožní efektivní řízení pohybu vozidel ve Vašem areálu. Získáte tak přesný a neustále aktualizovaný přehled o tom, kde a v jakém stavu se každé vozidlo nachází. Rychlé navedení vozidla na odbavovací pozici a zjednodušení komunikace s řidiči přinese očekávané úspory času a nákladů ihned po zavedení systému do provozu.

Systém vám přizpůsobíme na míru

Nejedná se o krabicové řešení. Před nasazením systému ve vaší společnosti je analyzován kompletní provoz. Systém se následně upraví dle vašich potřeb a očekávání.

Provázání se systémy zákazníka IS, WMS

QTIR je integrován s SAP, ABRA, NAVISION a dalšími systémy. Díky těmto informacím získáváme data o přepravách do našeho systému bez potřeby je znovu ručně zadávat.

Zaznamenaný přesný proces odbavení

Systém zaznamenává v průběhu celého procesu odbavení veškerá relevantní data, od časových značek až po různé checklisty. Ty slouží jako podklady k optimalizaci procesů.

Registrace


Prvním a zároveň jedním z nejdůležitějších prvků každého yard management systému je registrace, která nám poskytne přesné informace o přepravě a zároveň potvrdí, že přeprava dorazila do areálu a je připravena k odbavení (nakládce či vykládce).

Při registraci se obvykle získávají základní informace o dané přepravě, tedy o nákladu, vozidle a řidiči. Typicky jsou to informace jako číslo přepravy (transport id, shipment number), číslo objednávky, typ odbavení nakládka / vykládka, dále pak registrační značka tahače popřípadě návěsu a v neposlední řadě také jméno a telefonní číslo na řidiče případně další volitelné údaje, které je vhodné k danému typu přepravy získat.

Součástí registrace také obvykle bývá seznámení případně i proškolení řidiče z hlediska BOZP a dodržování pravidel uvnitř areálu.

Jako doplňkové funkce registrace mohou být například skenování dokumentů, identifikace řidiče dokladem, tisk jednorázových vstupních karet…

Samotná registrace může proběhnout těmito níže uvedenými způsoby.

Samoobslužný kiosek: Velmi intuitivní rozhraní v až 16 jazykových mutací přináší řidiči snadný a rychlý způsob jak se zaregistrovat do systému. Tímto způsobem je zároveň omezen kontakt personálu s řidičem a šetří tak čas a náklady na personál.

Automatická na základě rozpoznání registrační značky: U vybraných typů přeprav a prověřených dopravců může na základě přesné rezervace / bookace přepravy proběhnout automatická registrace pouze na základě rozpoznání registrační značky vozidla. Veškeré potřebné údaje k registraci jsou použity z time slot managementu. Vzhledem k rychlosti takové registrace je tento typ oblíbený zejména u převozů materiálu mezi provozy nebo vlastních vozidel provozovatele systému.

Recepce / vrátnice: Pokud je nezbytný kontakt s řidičem před samotnou registrací, například v případech provedení kontrol vozidla, řidiče nebo vjezdu do zabezpečených prostor je možné provést registraci obsluhou a to na PC nebo i na tabletu.

Mobilní aplikace: V neposlední řadě je zde také možnost mobilní aplikace pro řidiče, kde si jsou schopni provést registraci bez opuštění vozidla, toto je vhodné zejména v případech velmi častých opakovaných návštěv areálu stejnými řidiči.

Odbavení


Jakmile je přeprava registrovaná, okamžitě se objeví v systému QTIR v odbavovacím modulu, v logistickém modulu, na přehledových obrazovkách a od té doby je u ní neustále online aktualizován stav.

Všichni pracovníci od logistiků po manipulanty tak mají vždy aktuální přehled o všech vozidlech připravených k odbavení s veškerými potřebnými informacemi.

Systém QTIR umožňuje vyvolávat přepravy jak logistikům z dispečerského centra, tak i jednotlivým manipulantům na konkrétních odbavovacích pozicích, rampách… Přizpůsobí se tak přesně požadavkům konkrétního provozu.

Při vyvolání vozidla na vybranou odbavovací pozici dochází k odeslání této informace a dalších pokynů řidičovi prostřednictvím SMS na telefonní číslo zadané při registraci, případně do řidičovi mobilní aplikace. Dále je tato informace zobrazena na vyvolávacích a navigačních velkoplošných displejích umístěných například u vyčkávacího parkoviště, vjezdu do areálu… Kromě samotného kontaktování řidiče dochází rovněž k udělení povolení vjezdu dané přepravy do areálu a možnosti s ní dále pracovat v rámci samotného odbavení (nakládky/vykládky).

Během odbavení sledujeme přesný čas zahájení a ukončení manipulace, umožňujeme manipulantovi zadat doplňující informace k přepravě, pořídit fotodokumentaci nákladu a jeho zajištění…

Odbavení je opět umožněno přes různá zařízení, od běžného pracovního počítače, přes dotykový kiosek s možností se například přihlašovat zaměstnaneckou kartou až po velmi oblíbené mobilní zařízení v podobě telefonu či tabletu.

Tyto mobilní zařízení mohou být zabudovány i na vysokozdvižných vozících, manipulant tak veškerou agendu udělá v rámci VZV a neztrácí čas přesuny v rámci haly k PC a podobně. Mobilní zařízení rovněž umožňují velmi jednoduše pořídit fotodokumentaci, případně vyplnit různé checklisty kontrol a podobně.

Vjezd a výjezd z areálu a kontroly


Z hlediska yard management systému je samozřejmě také velmi důležité řešit vjezd a výjezd z areálu. Vjezdové a výjezdové vrátnice jsou do odbavovacího procesu začleňovány na základě konkrétních dispozic areálu, zda například disponuje venkovním odstavným parkovištěm a vozidla jsou do areálu vpuštěna až na základě vyvolání k odbavení, nebo naopak je třeba všechna vozidla vpustit do areálu na vyčkávací parkoviště co nejrychleji po příjezdu, aby třeba nedocházelo k blokování dopravy na veřejných komunikacích a podobně.

Vrátnice jsou dle požadavků osazovány rozličným HW vybavením, typické jsou samozřejmě závory, semafory, kamery s rozpoznáváním registračních značek, přehledové kamery ale mohou to být i RFID čtečky, čtečky QR / BAR kodů, navigační displeje, váhy…

Velmi často také u obslužných vrátnic řešíme různé bezpečnostní checklisty, kdy ostraha areálu dle jednotlivých bodů kontroluje řidiče a vozidlo a průběh kontroly zaznamenává do mobilního zařízení.

Pro každý typ přepravy po té mohou být vyžadována různá pravidla pro vjezd a výjezd. Materiálové zásobování například může vjíždět na RFID kartu a bude se po každé vážit, expediční vozidla budou vjíždět jen na registrační značku a bude jim proveden bezpečnostní checklist.

Kromě samotných registrovaných přeprav umožňuje systém QTIR řešit i další kategorie vozidel, jako zaměstnanecká a referentská vozidla, návštěvnická vozidla, servisní a komunální vozidla… Pro každou z kategorií lze nastavit pravidla pro vjezd a výjezd, například pravidelné nebo náhodné kontroly…

Monitoring, report


Yard management system poskytuje vždy aktuální přehled o všech odbavovaných přepravách, v jakém jsou stavu, kde se nachází, jak dlouho už probíhají jednotlivé úkony a plno dalších důležitých informací, které jsou nezbytné pro dohled a řízení nakládek a vykládek. Tyto informace mají dostupné všichni pracovníci, kteří se systémem pracují, kromě toho jsou pak také oblíbené tzv. přehledové obrazovky umístěné například v dispečerských centrech, skladech či přímo v kancelářích manipulantů.

V rámci vyhodnocování a optimalizace provozu je nezbytný přístup k přesným datům za uplynulá období. Toto poskytuje náš reportingový modul, který velmi rychle a přehledně poskytuje nejdůležitější data o průběhu odbavování a zároveň u každé hodnoty poskytuje její trend v porovnáním s předchozím obdobím. Tyto reporty jsou dostupné pro uživatele přímo v aplikaci QTir, ale je možné nastavit i pravidelné zasílání reportu na e-mail například vedoucím pracovníkům, kteří běžně nemusí se systémem pracovat, ale tyto data potřebují.